بلندمرتبه - نمای شیشه ای
03
اسفند

نمای شیشه ای + 7 دلیل استفاده از آن + 3 روش اجرای آن!

نمای شیشه ای یک نوع نمای بیرونی است که می توان از شیشه‌های بزرگ و شفاف ساخته می‌شود. در بازسازی ساختمان در اصفهان ، گرایش نما به سمت نمای شیشه (البته با رعایت ضوابط) می تواند مناسب باشد. نمای شیشه به ساختمان‌ها یا سازه‌ها جلوه‌ی زیبایی و سبک معماری مدرن می‌بخشد. نمای شیشه به وسیله‌ی فریم های فلزی یا چوبی نگهداری می‌شود و می‌تواند از جلوه‌ی زیبا بهره‌مند باشد. هم چنین نمای شیشه باعث افزایش نور محیط داخلی و احساس فضایی بزرگتر می‌شود. این نوع نمای بیرونی اغلب به عنوان نمای مدرن و الگویی برای طراحی ساختمان‌ها به‌شمار می‌آید. چکاد در بازسازی ساختمان در اصفهان از مناسب ترین گزینه ها هست.

فهرست تصاویر

نماشیشه 1، کاهش مصرف انرژی

نماشیشه 2، تنوع رنگ

نماشیشه 3، کرتین وال

کاهش هزینه ها

استفاده از نمای شیشه می‌تواند به کاهش هزینه‌ها (البته در برخی موارد خاص) کمک کند. دکوراسیون داخلی در اصفهان به این نکات مهم توجه ویژه ای دارد. از نقاط قوت در نمای شیشه ورود حجم بالایی از نور طبیعی به داخل است. این عامل می‌تواند نیاز به روشنایی مصنوعی در طول روز را کاهش دهد. در نتیجه هزینه‌های مرتبط با مصرف انرژی را کاهش می دهد. صنعت ساختمان سازی، بیشتر به سمت کاهش مصرف انرژی و هوشمند سازی حرکت می کند. استفاده از نمای شیشه در ساختمان می تواند یک گزینه مناسب باشد. شیشه به عنوان یک سطح مقاوم و غیرقابل نفوذ، نسبت به سایر متریال ها نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد.

کاهش مصرف انرژی در استفاده از نمای شیشه ای

استفاده از نمای شیشه ای در ساختمان‌ها می‌تواند تا حدی به کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی منجر شود. نمای شیشه اجازه می‌دهد تا نور طبیعی به داخل ساختمان نفوذ کند. همانگونه که قبلا اشاره شد، نمای شیشه نیاز به استفاده از روشنایی مصنوعی را در طول روز کاهش می دهد. هم چنین نمای شیشه کاهش مصرف انرژی برای نورپردازی داخلی را منجر می شود. در نتیجه مصرف انرژی کلی ساختمان کاهش می‌یابد. در نمای شیشه (شیشه‌های با کیفیت) می‌تواند حفظ حرارت در داخل فضا را افزایش دهند. نمای شیشه ای سبب کاهش نیاز به سیستم‌های گرمایشی در فصل‌های سرد سال می‌شود. در نتیجه مصرف انرژی برای گرمایش کاهش می‌یابد.

مطالب پیشنهادی  برسی چگونگی نمونه‌های موفق بازسازی ساختمان ها

نماشیشه 1، کاهش مصرف انرژی

کاهش مصرف - نمای شیشه ای
کاهش مصرف – نمای شیشه ای – دستیاربار

تنوع رنگ نمای شیشه ای

نمای شیشه ای از تنوع بسیاری در رنگ‌ها برخوردار است. هم چنین نمای شیشه ای دست طراحان را برای مدلسازی نماهایی با ظاهر و استایل های مختلف را باز می گذارد. در نمای شیشه ای، شیشه‌ شفاف با رفلکت اندک به عنوان یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در نمای شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نمای شیشه ای به نور طبیعی اجازه می‌دهند که به داخل ساختمان(به سهولت) نفوذ کند. هم چنین انعکاس فضای بیرون ساختمان بر نمای شیشه، جلوه و دید بصری جذابی دارد. البته لازم به ذکر است ضوابط در استفاده از نمای شیشه ای در اصفهان به خصوص بایستی رعایت گردد. البته کانسپت و هدف طراح در نمای شیشه ای نیز موثر است.

نماشیشه 2، تنوع رنگ

تنوع رنگ - نمای شیشه ای
تنوع رنگ – نمای شیشه ای – دستیاربار

جلوگیری ازعبور اشعه ماوراء بنفش در نمای شیشه ای

جلوگیری از عبور اشعه ماوراء بنفش (UV) در نمای شیشه‌ ساختمان بسیار مهم است. این اشعه می‌تواند به مواد داخلی ساختمان، مبلمان و دیگر اجناس آسیب برساند. هم چنین باعث خرابی و رنگ پریدگی برخی متریال ها در آن‌ها شود. برای جلوگیری از عبور اشعه(UV)، در نمای شیشه از شیشه‌هایی با پوشش‌های خاصی استفاده می‌شود. در برخی از نمای شیشه ای، لایه‌های مخصوصی که مانع عبور اشعه UV می‌شوند، به کار رفته است. این لایه‌ها در نمای شیشه ای اعمال می‌شوند و از عبور اشعه UV به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند. در ادامه شما را به همراهی با chakad-arc دعوت می کنیم.

بالا بردن امنیت و ایمنی ساختمان

در نمای شیشه ای ساختمان می توان از طلق هایی جهت افزایش استحکام شیشه استفاده کرد. این طلق می تواند ماده پلیمری باشد که برای ساخت شیشه‌های مقاوم در برابر شکستن در نمای شیشه ای استفاده می‌شود. این ماده به عنوان یک لایه میانی در نمای شیشه استفاده می‌شود تا ایمنی شیشه در برابر شکستن افزایش یابد. در نمای شیشه‌ ساختمان این ماده قابلیت فیلتر کردن (UV) را دارد و از عبور آن به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند. امروزه شیشه‌هایی با ویژگی‌های ایمنی بالا برای نمای شیشه تولید می‌شوند. بنابراین احتمال شکستن درآنها، تقریبا به صفر رسیده است. با chakad-arc همراه باشید.

کنترل کننده صدا

در استفاده از نمای شیشه ای می‌توان تا حد زیادی سطح صداهای محیط خارجی ساختمان را کنترل کرد. این کار سبب می شود تا از تأثیرات صداهای بیرونی بر روی فضاهای داخلی ساختمان به شدت کاست. در نمای شیشه ای معمولاً شیشه ها دارای لایه‌های جذب صوتی هستند. این امر می‌تواند صداهای خارجی را جذب کنند و از عبور آن‌ها به داخل ساختمان جلوگیری کنند. این لایه‌های جذب صوتی می‌توانند از نویزهای مزاحم مثل صدای ترافیک خودروها و… محافظت کنند. این امر می‌تواند به خلق یک محیط آرام در داخل ساختمان کمک کند.

مطالب پیشنهادی  4 مورد از $ ویژگی های هزینه بازسازی داخلی دراصفهان چه می باشد؟

بنابراین با استفاده از این ویژگی‌ها، نمای شیشه می تواند ایزولاسیون صوتی و حرارتی مناسب باشد. در نهایت به ارتقاء کیفیت فضاهای داخلی کمک کند.

دوام و کارآیی فوق العاده

نمای شیشه ای با دوام و کیفیت بالا می‌تواند در برابر عوامل محیطی مانند باران، باد، حرارت و تغییرات دما، مقاومت کند. این ویژگی باعث افزایش عمر مفید ساختمان و کاهش نیاز به تعمیرات و نگهداری می‌شود. نمای شیشه ای با دوام معمولاً دارای پوشش‌ها و لایه‌های مخصوصی است. این امر باعث حفظ و استحکام نمای شیشه در طول زمان می‌شود. با داشتن نمای شیشه ای‌ با دوام، نیاز به تعمیرات و نگهداری مکرر کاهش می‌یابد. این به مالکان ساختمان کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیرات را کاهش دهند. در نهایت این امور به صرفه‌جویی در بحث هزینه های جانبی ساختمان منجر می شود. با chakad-arc همراه باشید.

کرتین وال جداشونده

کرتین وال جداشونده در نمای شیشه ای یک سیستم نما است. این سیستم از شیشه‌ها، چارچوب‌های فلزی یا آلومینیومی و مواد محافظ مختلفی تشکیل شده است. این سیستم به عنوان یک پوشش خارجی بر روی ساختمان نصب می‌شود. معمولاً برای ساختمان‌هایی با نماهای بزرگ و مدرن استفاده می‌شود. از ویژگی‌های آنها نصب بصورت مستقل از ساختمان نصب است. به این معنی که وزن نما بر روی ساختمان تحمیل نمی‌شود و تنها به وسیله اتصالات خاص به ساختمان متصل می‌شود. این اتصالات معمولاً به وسیله پیچ و مهره‌های خاص یا سیستم‌های قفل‌گذاری انجام می‌شود. این سیستم می‌تواند به کنترل نفوذ صدا، حفظ حرارت و کاهش مصرف انرژی در ساختمان کمک کند.

کرتین وال اسپایدر

کرتین وال اسپایدر یک سیستم نما است که از شیشه‌ها و پوشش‌های فلزی یا آلومینیومی تشکیل شده است. به وسیله اتصالات خاصی به ساختمان متصل می‌شود. این سیستم به نمایی مدرن و زیبا بر روی ساختمان سوار می شود. اغلب برای ساختمان‌هایی با طراحی خاص و سبک مدرنیته استفاده می‌شود. ویژگی اصلی کرتین وال اسپایدر این است که اتصالات آن به صورت پویا و انعطاف‌پذیر انجام می‌شود. اتصالات آن به شکل یک الگوی اسپایدری یا عنکبوتی هستند که شبیه به شکل الگوی پای عنکبوت است. این سیستم در نمای شیشه ای به دلیل این اتصالات پویا، می‌تواند به خلق نماهایی با طراحی خاص و ابتکاری کمک کند. از منظر معماری بسیار جذاب و منحصر به فرد هستند.

نماشیشه 3، کرتین وال

مطالب پیشنهادی  بازسازی ساختمان در اصفهان و$3 مدت بازسازی آپارتمان اصفهان چگونه است؟
کرتین وال - نمای شیشه ای
کرتین وال – نمای شیشه ای – دستیاربار

کرتین وال یونیتایز

سیستم‌های کرتین وال یونیتایز از یونیت‌های شیشه‌ای بزرگ تشکیل شده‌اند که در داخل کارخانه ساخته و اجرا می‌شوند. سپس به محل احداث پروژه ارسال می‌شوند. پس از دریافت در محل پروژه، این یونیت‌ها را می‌توان با کمک تجهیزاتی که به ساختمان متصل هستند نصب و برپا کرد. در این گروه هیچ گونه شیشه‌کاری در محل احداث پروژه صورت نمی‌گیرد. یکی دیگر از مزایای قابل توجه این سیستم، سرعت نصب و اجرای بالای آن در نمای شیشه ای است. بنابراین برای پروژه های که سرعت بالا، مد نظر کارفرما است، می تواند یکی از گزینه های مناسب باشد. در ادامه شما را دعوت به همراهی با چکاد می کنیم.

چکیده مطالب مقاله

نمای شیشه ای یک نوع نمای بیرونی است که می توان از شیشه‌های بزرگ و شفاف ساخته می‌شود. در بازسازی ساختمان، گرایش نما به سمت نمای شیشه (البته با رعایت ضوابط) می تواند مناسب باشد. استفاده از نمای شیشه در ساختمان‌ها می‌تواند تا حدی به کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی منجر شود. نما شیشه اجازه می‌دهد تا نور طبیعی به داخل ساختمان نفوذ کند. در استفاده از نمای شیشه ای می‌توان تا حد زیادی سطح صداهای محیط خارجی ساختمان را کنترل کرد. نمای شیشه با دوام و کیفیت بالا می‌تواند در برابر عوامل محیطی مانند باران، باد، حرارت و تغییرات دما، مقاومت کند. با چکاد همراه باشید.

سوالات متدوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند

1) از دلایل محبوبیت نمای شیشه ای به چه مواردی می توان اشاره کرد؟

کاهش هزینه ها، تنوع رنگ نمای شیشه ای، بالا بردن امنیت و ایمنی ساختمان و … می تواند از مهم ترین دلایل محبوبیت آن باشد.

2) در مورد تامین امنیت نمای شیشه ای چه موردی کاربرد دارد؟

در نمای شیشه ساختمان می توان از طلق هایی جهت افزایش استحکام شیشه استفاده کرد.

3) در مورد دوام و کارایی نمای شیشه چه می توان گفت؟

نمای شیشه با دوام و کیفیت بالا می‌تواند در برابر عوامل محیطی مانند باران، باد، حرارت و تغییرات دما مقاومت و پایداری کند.

4) دو روش اجرای نمای شیشه ای در ساختمان در چیست؟

کرتین وال اسپایدر، کرتین وال جداشونده، دو روش اجرای نمای شیشه در ساختمان هستند.

نام مقاله نمای شیشه ای + 7 دلیل استفاده از آن + 3 روش اجرای آن!
نویسنده مقاله محسن وجدانی
تاریخ انتشار مقاله 1402/12/3
از دلایل تاثیرگذار و مهم در استفاده از نمای شیشه ای مقاوم در ساختمان چیست؟
استفاده از نمای شیشه ای مقاوم در ساختمان‌ها می‌تواند تا حد قابل توجهی به کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی منجر شود.