دکوراسیون داخلی در اصفهان
29
آذر

دکوراسیون داخلی در اصفهان و #3راه های اصولی برای انجام دکوراسیون!

دکوراسیون داخلی در اصفهان برخی از خانه‌های مرفه‌تر شامل اتاق‌هایی بود که با دامن‌های قهوه‌ای تزئین شده بود، ارتفاع یک فوت (0.3 متر) و سپس چهار پا (1.2 متری) دادو (بخش پایینی دیوار که متفاوت از دیوار بالای آن تزئین شده است) به صورت راه راه به رنگ قرمز، سیاه و سفید. بالای این دیوارها در اتاق‌های مهم‌تر با تابلوهای تزئینی رنگ‌آمیزی رنگ‌آمیزی و سقف‌ها نیز اغلب از چوب رنگ‌آمیزی شده بودند. شاید بتوان تصور کرد که تزیینات مجلل مقبره در تمام دوره ها اساساً برگرفته از فضای داخلی داخلی زمان خود بوده است.در ساده‌ترین شکل در بازسازی ساختمان در اصفهان ، تزیینات به کار رفته یک شستشوی ساده سفید یا رنگی بود، اما در خانه‌های بزرگ‌تر، نقوشی با درجات متفاوتی از جزئیات روی گچ نقاشی می‌شدند.

فهرست مطالب

نقوش طبیعی برای استفاده در دکور و طراحی چه می باشد؟

منظور از دکوراسیون داخلی در اصفهان مقرون به صرفه چیست؟

بهترین نوع کاخ ها در بازسازی در اصفهان به چه صورت باشند؟

بهترین نوع دیوار پوش ها برای استفاده در طرح های سنتی چه می باشد؟

برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل باید از چه روشی استفاده کرد؟

فهرست تصاویر

بازسازی ساختمان در اصفهان  1

انواع بازسازی ساختمان  2

کار بازسازی ساختمان  3

عنوان دکوراسیون داخلی در اصفهان
نویسنده زهرا بهرامی
دپارتمان اوج شید
تعداد کلمه 1500
زمان مطالعه 15 دقیقه

نقوش طبیعی برای استفاده در دکور و طراحی چه می باشد؟

بسیاری از نقوش تزئینی مصری از اشکال طبیعی مرتبط با نیل زندگی‌بخش تلطیف شده‌اند. غنچه و گل نیلوفر آبی، پاپیروس و نخل دائماً با حاشیه‌هایی از طرح‌های شطرنجی یا مارپیچ‌های مارپیچ طناب‌دار ظاهر می‌شوند. و فضایی از فضا و ظرافت  دکوراسیون داخلی در اصفهان را به وجود می‌آورند. کاخ فرعون آخناتون و دیگر خانه‌های بزرگ در تل العمارنا (حدود 1365 ق.م) نشان دهنده گرایش به طبیعت گرایی در تزئینات خود است. آخناتون، ملکه او نفرتیتی، و دخترانشان اغلب به نمایش در می آیند که معمولاً با محبت در کنار هم قرار می گیرند. سایر تابلوهای نقاشی شده حیوانات و پرندگان را با مرزهای دوقلوی پوشش گیاهی نشان می دهند. بازسازی ساختمان در اصفهان  1 را نشان می دهد.

مطالب پیشنهادی  دکوراسیون داخلی ساختمان + 4 عوامل مهم و تاثیر گزار در طراحی داخلی

ظروف قالب‌گیری، رنگی و لعاب‌دار برای ارائه یک منبت درخشان از انگور، خشخاش، گل ذرت و گل مروارید، همه در رنگ‌های طبیعی، معرفی شدند. استفاده از کاشی های سرامیکی مربعی به عنوان روکش دیوار غیر معمول بود اما ناشناخته نبود. رنگ‌های اولیه رایج‌ترین رنگ‌ها بودند، زرد درخشان در میان پرمصرف‌ترین رنگ‌ها بود. اما رنگ‌های سفالی، خاکستری، سیاه و سفید همگی برای ایجاد کنتراست اضافه شدند. حتی کف‌ها با ظرافت رنگ‌آمیزی می‌شدند تا نمایانگر باغ‌ها یا استخرها باشند. یکی از آنها در تل الامارنا یک مخزن مستطیل شکل با ماهی‌های شنا و پرندگان آبزی را نشان می‌دهد که در حاشیه باتلاق نیلوفر آبی و پاپیروس قرار دارد.

منظور از دکوراسیون داخلی در اصفهان مقرون به صرفه چیست؟

با نوار بیرونی که پرندگان و گاوهای جوان بیشتری را در چمن‌زارهای فراتر نشان می‌دهد. مبلمان از ساده‌ترین نیمکت‌ها و گلدان‌های سرامیکی گرفته تا صندلی‌ها، میزهای کوچک و تخت‌خواب‌هایی با طراحی زیبا در خانه‌های ثروتمندان. جایی که بسیاری از گلدان‌ها، کوزه‌ها، ظروف سرامیکی، چوبی و فلزی نشان‌دهنده شیوه‌ای شیک و تجملی است. مبلمان بسیار کمی از بین النهرین باستان باقی مانده است، عمدتاً به این دلیل که شرایط آب و هوایی برای حفظ چوب مساعد نیست. آنچه شناخته شده است عمدتاً از نقش برجسته ها و مهر و موم های استوانه ای آموخته شده است. با این حال، پایه‌های مبلمان برنز و عاج حفاری شده‌اند، و قطعاتی از مبلمان در مقبره‌های سلطنتی در شهر اور در سومر باستان کشف شد. مبلمان بین النهرین از نظر کیفیت ساخت و تزیین با مصر قابل مقایسه بود.

بازسازی ساختمان در اصفهان
بازسازی ساختمان در اصفهان

بازسازی ساختمان در اصفهان  1

خانه‌های خشتی از دوره سومری و بابلی قدیم در دره دجله-فرات از نظر طرح مستطیل شکل. و مجموعه‌ای از اتاق‌ها در اطراف یک حیاط مرکزی، که یا مسقف یا باز بود، شبیه خانه‌های امروزی خود بودند. در بیشتر خانه‌ها، دکوراسیون احتمالاً محدود به یک دامن پهن مشکی یا تیره رنگی می‌شد که در زمین رقیق‌شده با نواری با مقداری رنگ روشن‌تر در بالا نقاشی شده بود. قاب درها را گاهی به رنگ قرمز رنگ می کردند، احتمالاً برای محافظت در برابر تأثیرات شیطانی، و در جایی که از درها استفاده می شد، ممکن است از چوب خرما باشد. خانه های فقیرتر به سادگی سفید شده بودند. انواع بازسازی ساختمان  2 را نشان می دهد.

مطالب پیشنهادی  اجرای دکوراسیون داخلی + 6 عامل در تعیین تعرفه آن!

بهترین نوع کاخ ها در بازسازی ساختمان در اصفهان به چه صورت باشند؟

در استادانه‌ترین کاخ‌های آشوری، عمده‌ترین ویژگی‌های تزیینی دکوراسیون داخلی در اصفهان  ، صفحاتی از سنگ‌های سنگ مرکب و سنگ آهک بود. که به صورت برجسته حکاکی شده بودند، موضوعات اصلی شکار، تشریفات و جنگ بود، مانند کاخ پادشاه جنگجو سارگون دوم در خرس‌آباد (۷۰۵ پیش از میلاد). تابلوها و خطوط کاشی و سرامیک به رنگ های زنده دیوارها را در داخل و خارج تزئین می کرد و بدیهی است که این درخشندگی رنگ از ویژگی های تزئینات آشوری و بابلی بود (عکس را ببینید). تخته های سنگی حکاکی شده به عنوان کفپوش، با لبه های معمولی گل سرخ بین النهرین و نخل (برگ نخل تلطیف شده) استفاده می شد. گاهی اوقات، نقوش نیلوفر مصری نیز ظاهر می شود.

در ساده‌ترین شکل، تزیینات به کار رفته در دکوراسیون داخلی در اصفهان  یک شستشوی ساده سفید یا رنگی بود. اما در خانه‌های بزرگ‌تر، نقوشی با درجات متفاوتی از جزئیات روی گچ نقاشی می‌شدند. حصیر راش در اکثر بازشوهای درهای داخلی آویزان می شد و به عنوان محافظ در داخل پنجره های کوچک و بلند استفاده می شد. این احتمال وجود دارد بازسازی ساختمان در اصفهان که دیوارپوش‌های تزئینی و پوشش‌های کف از راش یا نخل بافته شده به صورت نقشی ساخته شده باشند، زیرا تصاویر نقاشی شده از چنین آویزهایی از مقبره‌های سلسله پنجم در سقاره باقی مانده است. در روستای کارگری کهون، که در سلسله دوازدهم (حدود 1900 ق. م.) ساخته شد. جهت مطالعه مراحل کار بازسازی مقاله قبلی را مطالعه نمایید.

انواع بازسازی ساختمان 
انواع بازسازی ساختمان

انواع بازسازی ساختمان  2

بهترین نوع دیوار پوش ها برای استفاده در طرح های سنتی چه می باشد؟

این احتمال وجود دارد که دیوارپوش‌های تزئینی و پوشش‌های کف از راش یا نخل بافته شده به صورت نقشی ساخته شده باشند، زیرا تصاویر نقاشی شده از چنین آویزهایی از مقبره‌های سلسله پنجم در سقاره باقی مانده است. در روستای کارگری کهون، که در سلسله دوازدهم (حدود 1900 ق. م.) ساخته شد، برخی از خانه‌های مرفه‌تر شامل اتاق‌هایی بود که با دامن‌های قهوه‌ای تزئین شده بود، ارتفاع یک فوت (0.3 متر) و سپس چهار پا (1.2 متری) داد. به صورت راه راه به رنگ قرمز، سیاه و سفید. بالای این دیوارها در اتاق‌های مهم‌تر با تابلوهای تزئینی رنگ‌آمیزی بازسازی ساختمان در اصفهان  و سقف‌ها نیز اغلب از چوب رنگ‌آمیزی شده بودند. شاید بتوان تصور کرد که تزیینات مجلل مقبره در تمام دوره ها اساساً برگرفته از فضای داخلی داخلی زمان خود بوده است. کار بازسازی ساختمان  3 را نشان می دهد.

مطالب پیشنهادی  آخرین‌مدل‌ها و روندهای مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی برای خانه

بسیاری از نقوش تزئینی مصری از اشکال طبیعی مرتبط با نیل زندگی‌بخش تلطیف شده‌اند. غنچه و گل نیلوفر آبی، پاپیروس و نخل دائماً با حاشیه‌هایی از طرح‌های شطرنجی یا مارپیچ‌های مارپیچ طناب‌دار ظاهر می‌شوند و فضایی از فضا و ظرافت را به وجود می‌آورند. کاخ فرعون آخناتون و دیگر خانه‌های بزرگ در تل العمارنا (حدود 1365 ق.م) نشان دهنده گرایش به طبیعت گرایی در دکوراسیون داخلی در اصفهان  تزئینات خود است. آخناتون، ملکه او نفرتیتی، و دخترانشان اغلب به نمایش در می آیند که معمولاً با محبت در کنار هم قرار می گیرند. سایر تابلوهای نقاشی شده حیوانات و پرندگان را با مرزهای دوقلوی پوشش گیاهی نشان می دهند. ظروف قالب‌گیری، رنگی و لعاب‌دار برای ارائه یک منبت درخشان از انگور، خشخاش، گل ذرت و گل مروارید، همه در رنگ‌های طبیعی، معرفی شدند.

برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل باید از چه روشی استفاده کرد؟

استفاده از کاشی های سرامیکی مربعی به عنوان روکش دیوار برای دکوراسیون داخلی در اصفهان غیر معمول بود chakad-arc  ناشناخته نبود. رنگ‌های اولیه رایج‌ترین رنگ‌ها بودند، زرد درخشان در میان پرمصرف‌ترین رنگ‌ها بود، اما رنگ‌های سفالی، خاکستری، سیاه و سفید همگی برای ایجاد کنتراست اضافه شدند. حتی کف‌ها با ظرافت رنگ‌آمیزی می‌شدند تا نمایانگر باغ‌ها یا استخرها باشند. یکی از آنها در تل الامارنا یک مخزن مستطیل شکل با ماهی‌های شنا و پرندگان آبزی را نشان می‌دهد که در حاشیه باتلاق نیلوفر آبی و پاپیروس قرار دارد.

کار بازسازی ساختمان
کار بازسازی ساختمان

کار بازسازی ساختمان  3

با نوار بیرونی که پرندگان و گاوهای جوان بیشتری را در چمن‌زارهای فراتر نشان می‌دهد. مبلمان در بازسازی ساختمان در اصفهان از ساده‌ترین نیمکت‌ها و گلدان‌های سرامیکی گرفته تا صندلی‌ها، میزهای کوچک و تخت‌خواب‌هایی با طراحی زیبا در خانه‌های ثروتمندان، جایی که بسیاری از گلدان‌ها، کوزه‌ها، ظروف سرامیکی، چوبی و فلزی نشان‌دهنده شیوه‌ای شیک و تجملی است.

جهت  چیدمان دکوراسیون باید از چه روشی استفاده کرد؟

بهتر است از قبل تمام وسایل را با توجه به ابعاد و سبک خانه خریدری نمایید.

چگونه سبک دکور صحیح را می توان تشخیص داد؟

قانون خاصی در انتخاب سبک دکوراسیون وجود ندارد و بستگی به سلیقه دارد.

در دکوراسیون چه موضوعاتی نقش اساسی دارند؟

رنگ و نور و الگو مهم هستند.